در حال بارگذاری ...
جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به ایستگاه پایانی خود رسید

جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به ایستگاه پایانی خود رسید

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک با اجرای ۵۹ نمایش صحنه‌ای و فضای‌باز با حضور بیش از ۷۰۰ هنرمند در این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، شب گذشته (شنبه 17 تیرماه) بعد از پشت سرگذاشتن 9 شب به ایستگاه پایانی خود در بخش‌های صحنه‌ای و فضای ‌باز رسید.

اجرای 59 نمایش در جشنواره نمایش عروسکی

 15نمایش در بخش بزرگ‌سال، 14 نمایش در بخش کودک و نوجوان، 7 نمایش در بخش فراگیر بهزیستی، 7 نمایش در بخش بین‌الملل و 4 نمایش در بخش مهمان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سالن‌های اصلی، قشقایی، چهارسو، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر، سالن‌های بزرگ و کوچک تالار مولوی، سالن اصلی تالار هنر و سالن گلستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه رفتند.

همچنین 12 نمایش در بخش فضای باز محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شدند.

حضور بیش از 700 هنرمند در جشنواره عروسکی

طبق آمار اعلامی دبیرخانه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در سه بخش بزرگسال، کودک و فضای باز بیش از ۵۸۵ هنرمند شرکت کردند که 251 هنرمند از شهرستان‌ها و ۳۳۴ هنرمند از تهران در این سه بخش حضور داشتند.

۸۰ هنرمند از تهران و استان‌ها و شهرهای ایران نیز در بخش فراگیر بهزیستی بهزیستی حضور داشتند.

همچنین ۲۶ هنرمند خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره نوزدهم در ایران ایفای نقش کردند.

استقبال چندهزار نفری از نمایش‌ها

جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک همیشه مخاطبان خود را داشته و از اجراهای آن استقبال شده است، اما امسال در این جشنواره شاهد حضور چندهزار نفری برای تماشای نمایش‌های خیابانی در محوطه مجموعه تئاتر شهر بودیم. برگزاری این جشنواره و حضور مردم‌ از دسته‌ها و سنین مختلف باعث تزریق شادی و نشاط به جامعه شد.

نمایش‌های صحنه‌ای نیز در جشنواره نوزدهم با استقبال مخاطبان بسیاری مواجه شد که در بعضی سالن‌ها، عوامل برگزاری جشنواره نمایش عروسکی مجبور به در نظر گرفتن نوبت جدید و دوباره بسیاری از اجراها شدند.

اختتامیه‌ای باشکوه در سالن اصلی تئاتر شهر

اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به دبیری هادی حجازی‌فر شامگاه روز یکشنبه، ۱۸ تیر (امروز) با معرفی برگزیدگان بخش‌های گوناگون این جشنواره در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می‌شود.

این مراسم ساعت ۲۰ امشب برگزار می‌شود و با بزرگداشت هما جدیکار و حسن دادشکر همراه خواهد بود.




نظرات کاربران