در حال بارگذاری ...
کارگاهی که بر رعایت تناسب عروسک با صحنه و قاب مانیتور تاکید داشت

برگزاری کارگاه «بازی‌دهندگی عروسک برای قاب» با تاکید بر تسلط عروسک‌گردان بر عروسک

چهارمین کارگاه هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با عنوان «بازی‌دهندگی عروسک در قاب» با حضور احمد آکشته برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، کارگاه «بازی‌دهندگی عروسک برای قاب» با حضور احمد آکشته بازی‌دهنده عروسک، دوشنبه 29 دی ماه ساعت 14 در سالن اجتماعات تئاترشهر برگزار شد.

آکشته در این کارگاه، نکاتی را در مورد حرکات ابتدایی بازی‌دهندگی عروسک به هنرجویان آموزش داد.

این هنرمند در این کارگاه در مورد ایستایی و تسلط عروسک‌گردان بر عروسک خود تاکید کرد. هم‌چنین درباره رعایت اشل و تناسب عروسک با صحنه و قاب مانیتور سخن گفت.

او ضمن اشاره به نکاتی در مورد نگاه و قدم زدن عروسک، در مورد لیبسینگ عروسک در تطابق آن با صداپیشه نیز نکاتی را عنوان کرد.

این هنرمند عروسک‌گردان تلاش کرد از طریق فضای مجازی شیوه عملی این هنر را که مبتنی بر حرکات فیزیکی، عملی و حضوری است توضیح دهد و منظور خود را به هنرجویان منتقل کند.

در انتهای کارگاه «بازی‌دهندگی عروسک برای قاب» چند تن از هنرجویان سئوالاتی را در مورد عروسک‌گردانی و شیوه‌های آن مطرح کردند که باعث شد پایان کارگاه با جلسه پرسش و پاسخ علمی پایان یابد.

کارگاه «بازی‌دهندگی عروسک در قاب» چهارمین کارگاه این دوره از جشنواره بود که به صورت آنلاین میزبان مخاطبان علاقه‌مند شد.

مدیریت کارگاه‌های آموزشی این دوره از جشنواره بر عهده فهیمه میرزاحسینی است و این کارگاه‌ها با همکاری استارتاپ فرهنگی هنری «روستاوند» و در پلتفرم این موسسه ارایه می‌شود.

راه‌های ارتباطی با هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به شرح زیر است:
وبسایت tehranmobarak.theater.ir 
کانال تلگرام  t.me/Tehranmobarak18th
واتساپ  ۰۹۳۵۳۸۰۱۹۸۲
اینستاگرام   tehranmobarak.18th
تلفن ۰۲۱۶۶۷۵۴۶۹۶ و  ۰۲۱۶۶۷۱۰۷۰۲(دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها)
ایمیل  tehranmobarak@theater.ir


هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفندماه سال جاری به دبیری زنده‌یاد گلزار محمدی و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان برگزار خواهد شد.




نظرات کاربران