در حال بارگذاری ...
کارگاه سینا ییلاق بیگی برگزار شد

بررسی عناصر جادویی تا رنگ و میکرو تئاتر در طراحی صحنه نمایش عروسکی

در ادامه کارگاه‌های آموزشی هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک، عصر امروز، دوشنبه ۶ بهمن ماه کارگاه «طراحی صحنه و فضا در نمایش عروسکی» با حضور سینا ییلاق‌بیگی؛ کارگردان و طراح صحنه، نور و لباس برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، در این کارگاه تلاش بر به اشتراک گذاشتن تجربیات پیرامون طراحی صحنه ما بین شرکت کنندگان و مدرس کارگاه انجام شد و سپس به مواردی پیرامون شکل گیری فضا در اجرا نیز اشاره شد.


 طرح مباحثی درباره شکل‌گیری فضای طراحی صحنه به شیوه‌ای ملموس و تجسمی تا فضایی تجریدی و مفهومی، از دیگر مطالب مطرح شده در این کارگاه بود. 


سینا ییلاق‌ بیگی که کارگاه خود را همچون دیگر کارگاه‌های آموزشی جشنواره در فضای مجازی برگزار کرد،  نکاتی را درباره به کارگیری عناصری مانند رنگ و بافت ، معماری و مکان رویداد، مالتی مدیا ، میکروتئاتر تا متریال و عناصر جادویی و...‌در شکل گیری فضا بیان کرد.


او معتقد است، به دلیل محدودیت زمان، حرف‌های ناگفته بسیاری باقی مانده و محدودیت‌های کارگاه مجازی هم این ناگفته‌ها را بیشتر کرده با این همه امیدوار است مطالب مطرح شده در این کارگاه توانسته باشد کمکی هر چند کوچک به همکارانش در حوزه نمایش عروسکی کرده باشد.

 




نظرات کاربران