در حال بارگذاری ...
حسین ربیعی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

برگزاری جشنواره«تهران-مبارک»در این شرایط امیدوار کننده است/ تلویزیون تئاتر ایران باعث رونق دیدن تئاتر می‌شود

ربیعی گفت:برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در شرایط کرونایی امید بخش و در ضمن باعث ایجاد شور کار کردن بین اهالی تئاتر عروسکی و تعامل بین گروه‌های فعال شده است.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران_ مبارک، حسین ربیعی نویسنده و کارگردان تئاتر عروسکی که در بخش سنتی جشنواره تئاتر عروسکی حاضر است در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره مضمون و فضای نمایش«دردونه خیمه» گفت:نمایش دردونه خیمه یک اثر سنتی در گونه خیمه شب‌بازی است و از عروسک‌های نخی در نمایش استفاده شده است.بر هر عروسک دو و یا سه نخ جانمایی شده که توسط عروسک گردان با آن بازی می‌شود.درنمایش ده عروسک وجود دارد که به صورت چرخشی در سکوی نمایش گردانده می‌شوند.مرشد هم درنمایش حضور اثرگذاری دارد و ارتباط میان عروسک‌ها و تماشاگران را به وجود می‌آورد.تنبک‌زن و کمانچه‌زن هم در گوشه صحنه فضای شادی به نمایش می‌دهند.داستان نمایش درباره مبارک است که در کودکی بعد اتمام درس به سربازی  می‌رود و در دانشگاه تحصیل می‌کند و قصد ازدواج دارد.

این کارگردان در ادامه درباره تجربه اجرا در فضای مجازی تصریح کرد:خیمه شب‌بازی ساختار خاص خودش را دارد و درآمدن حس‌وحال و فضای نمایش با حضور تماشاگر و واکنش‌هایش شکل می‌گیرد و چندان با شیوه اجرا در فضای مجازی همخوانی ندارد.البته من تجربه اجرا این نوع نمایش را در فضای مجازی داشتم.

این نویسنده درباره اهمیت تلویزیون تئاتر ایران گفت:با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا به نظرم اقدام مناسب و شایسته‌ای است و باعث رونق تئاتر دیدن می‌شود و مردم هم به سهولت در خانه نمایش دلخواهشان را می‌بینند.

ربیعی درباره جایگاه و اثرات حضور زنده یاد گلزار محمدی در برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی افزود: ایشان از موقعی که دبیر جشنواره شدند اقدامات خوبی داشتند و وقت صرف می کردند و با فعالان این عرصه حرف می‌زدند.با من هم جلسه‌ای برگزار کردند و حرف‌های خوبی مطرح شد و جایشان در جشنواره به شدت خالی است.

 این فعال تئاتر عروسکی در باره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در دوران کرونا خاطر نشان کرد: به نظرم برگزاری جشنواره در این شرایط امیدوار کننده و مثبت است و باعث ایجاد شور کار کردن بین اهالی تئاتر عروسکی و تعامل بین گروه‌های فعال شده است.




نظرات کاربران