در حال بارگذاری ...
قطب الدین صادقی در واکنش به انتخاب دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی:

حضور شخصیت هایی که از دایره شهرت کاذب دور هستند اقدام بسیار ارزشمندی است

به نقل از ایران تئاتر: قطب الدین صادقی با ابراز خرسندی از انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، گفت: اقدام ارزشمندی است شخصیت هایی که از دایره شهرت کاذب دور هستند به میدان بیایند و ابتکار عمل را بدست بگیرند.

به گزارش ایران تئاترانتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با واکنش مثبت بسیاری از هنرمندان و صاحب نظران این گونه نمایشی همراه شد.

قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر در این خصوص به ایران تئاتر گفت: معرفی تکنیک ها و شیوه های نوین، فراهم کردن بستری برای حضور فعالان واقعی این حوزه و دوری از کارهای تکراری، معمولی و شبه تلویزیونی از نکاتی است که باید در جشنواره تئاتر عروسکی بدان توجه کرد.

وی افزود: در اینگونه جشنواره ها باید تلاش کنیم نمایش هایی برای اجرا دعوت شوند که هم به لحاظ مضمون و پیام، هم به لحاظ تکنیک و هم از لحاظ ابتکار گروه یک سر وگردن بالاتر سایر کارها باشند و تا می توانیم زبان هنری این ژانر را وسعت ببخشیم.

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که باید در جشنواره مدنظر داشت ایجاد تعامل حداکثری با مخاطب است. جشنواره باید راهی برای آشتی دادن مردم با تئاتر باز کند. توسعه این گونه نمایشی و برقراری ارتباط با مردم کار کوچکی نیست. تئاتر عروسکی حامل پیام های بزرگ و پیچیده برای همه نوع مخاطبی اعم از کودک و بزرگسال است و باید برای آن اهمیت قائل شد.

صادقی در خصوص انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیرهجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک نیز گفت: اقدام ارزشمندی بود که اندک اندک شخصیت هایی که از دایره شهرت کاذب تلویزیون دور هستند به میدان بیایند و ابتکار عمل را بدست بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه با تصمیم مدیرکل هنرهای نمایشی از صمیم قلب موافقم، افزود: من گلزار محمدی را سالهاست می شناسم. ایشان علاوه بر فعالیت های هنری در بخشهای اجرایی نیز سابقه زیادی دارند. در کارشان بسیار جدی و خلاق هستند. دارای یک روحیه ارتباطی نیرومند بوده و از نظر من از خیلی افراد حرفه ای دیگر شایسته تر می تواند این جشنواره را مدیریت کنند.

صادقی تصریح کرد: ما در مدیریت جشنواره ها به افرادی نیاز داریم که گرمای انسانی و مهربانی ذاتی داشته باشند و یکی از ویژگی های مهم سرکار خانم محمدی شخصیت دوست داشتنی و مهربان اوست که بسیاری از هنرمندان گواه آن هستند.




نظرات کاربران