در حال بارگذاری ...
بهروز غریب پور در واکنش به انتخاب دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی:

گلزار محمدی را از هر نظر شایسته دبیری جشنواره می دانم

به نقل از ایران تئاتر: بهروز غریب پور با ابراز خرسندی از انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، گفت: گلزار محمدی یک ترم دانشجوی من بود و از هر نظر ایشان را شایسته دبیری جشنواره می دانم.

انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با واکنش مثبت بسیاری از هنرمندان و صاحب نظران این گونه نمایشی همراه شد.

به گزارش ایران تئاتر، بهروز غریب پور نویسنده، کارگردان و پیشکسوت تئاتر عروسکی گفت: سرکار خانم محمدی هم از نظر هنری و هم مدیریتی سلسله مراتب ترقی را طی کرده است و این دو مولفه باعث می شود تا در کسوت دبیری، اشراف کاملی به جشنواره بین المللی نمایش عروسکی داشته باشد.

وی با اشاره به دو سال فعالیت گلزار محمدی به عنوان رئیس انجمن نمایشگران عروسکی، گفت: این حضور به ایشان این توانایی را داد تا با هر طیف و گروهی در تهران و سایر استان ها ارتباط داشته باشد و مطمئنا گروه‌هایی که قصد حضور در جشنواره را نداشتند به احترام نام او دعوتش را می پذیرند.

این پیشکسوت تئاتر عروسکی که این روزها اپرای حافظ را در تالار فردوسی به روی صحنه دارد، در ادامه به تشریح برخی محدودیت های هجدهمین جشنواره نمایش های عروسکی پرداخت و گفت: در شرایطی این جشنواره برگزار می شود که با محدودیت های مالی و محدودیت حضور گروه های خارجی روبروییم. به عقیده من حتی در شرایط عدم حضور این گروه‌ها نیز می توان با اتکای به توان گروه های داخلی جشنواره قابل دفاعی را برگزار کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: گلزار محمدی یک ترم دانشجوی من بوده و با توجه به آشنایی که از او دارم می دانم بسیار در کارش حساس است و با نگرش ویژه ای به این پست نگاه می کند و و از هر نظر ایشان را شایسته دبیری جشنواره می دانم.

غریب پور اضافه کرد: آن گونه که شنیدم ایشان با نگاهی نو و تاکید بر جوانگرایی قرار است جشنواره را کلید بزند، بی صبرانه منتظرم ببینم چه تصمیماتی خواهند گرفت. امیدوارم در عمل شاهد یک جشنواره خوب و با کیفیت باشیم هر چند اطمینان دارم با حضور ایشان چندان دور از ذهن نیست.

پیشکسوت تئاتر کشور در ادامه در پاسخ به این سوال که برای بهتر و جذاب تر شدن جشنواره نمایش های عروسکی چه راهکاری پیشنهاد می کنید، گفت: ما در جریان سال کمتر فرصت اجرای نمایش عروسکی داریم لذا به نظرم بهتر است کمیت را مدنظر قرار دهیم و با دید اغماض به یک سری کارها نگاه کنیم تا گروه بیشتری در جریان غیررقابتی این جشنواره حضور یابند.

وی اضافه کرد: من در جشنواره هفتم اینکار را انجام دادم و در سراسر تهران اجرا داشتیم. گرچه خیلی از اجراها چنگی به دل نزد اما در رزومه این افراد درج شد و الان دارای ارج و قرب هستند.

غریب پور در انتها تاکید کرد: بدون شک از دبیری خانم محمدی حمایت می کنم و تصورم این است که همه با ایشان همکاری خواهند کرد.




نظرات کاربران