در حال بارگذاری ...
داوود فتحعلی بیگی در واکنش به انتخاب دبیر جشنواره بین المللی نمایش عروسکی:

گلزار محمدی محبوبیت زیادی در بین اهالی تئاتر دارد

به نقل از ایران تئاتر: داوود فتحعلی بیگی با ابراز خرسندی از انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، گفت: حسن سلوک و محبوبیت گلزار محمدی در بین اهالی تئاتر مطمئنا تاثیر زیادی در جذب گروههای تئاتر برای مشارکت در جشنواره دارد.

انتخاب گلزار محمدی به عنوان دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک با واکنش مثبت بسیاری از هنرمندان و صاحب نظران این گونه نمایشی همراه شد.

داوود فتحعلی بیگی نویسنده، کارگردان و پژوهشگر پیشکسوت تئاتر کشور گفت: نظر به سالها حضور گلزار محمدی در هنر تئاتر از یکسو و تاثیرگذاری، تعاملات مفید و حسن سلوک ایشان احساس می کنم انتخاب خوبی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی صورت گرفته است.

وی افزود: به عقیده من دبیر یک جشنواره به تنهایی توان اداره کلیه امورات را ندارد و انتخاب تیم های کارشناسی و مشاوره ای مسلط و آگاه تاثیر بسزایی در کیفیت و خروجی جشنواره ها دارند. بی شک یک تیم منسجم، باتجربه و آگاه می تواند در مواقع بحران حامی باشد و با صعه صدر مشکلات را از پیش رو بردارد.

این پیشکسوت تئاتر عروسکی در ادامه با تاکید بر تاثیر هیات انتخاب بر جشنواره، به نقدهایی که بر خیلی از جشنواره های تئاتر وارد می شود، اشاره کرد و گفت: در برخی دوره ها شاهد برخوردهای شخصی هیات انتخاب بودم. من در یک جلسه بازبینی داوری را دیدم که با گوشی اش بازی می کرد، حتی در جشنواره آیینی سنتی گله گذاری شد که داوری در حین اجرا با کنار دستی اش مشغول صحبت است، این داوران به جشنواره لطمه می زند و امیدوارم خانم محمدی این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: در کنار این الزامات، بی شک نمی توان از تاثیر دبیر یک جشنواره و نوع نگاهی که هنرمندان به ایشان دارند غافل بود. خیلی از هنرمندان به واسطه مشی و رفتار دبیر جشنواره با ایشان همکاری می کنند و با اطمینان قلبی می گویم خیلی ها آماده همکاری با ایشان هستند.

فتحعلی بیگی با اعلام اینکه من گلزار محمدی را بسیار شایسته دبیری هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش های عروسکی می دانم، تصریح کرد: بنده نیز از همین جا اعلام آمادگی برای همکاری با ایشان می کنم.




نظرات کاربران