در حال بارگذاری ...
...

تئاتر عروسکی روزنه‌های امید را به ما نشان می‌دهد

رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک در مراسم رونمایی از پوستر این جشنواره بیان کرد: در شرایط سختی که از نظر اقتصادی در آن قرار داریم، تئاتر و تئاتر عروسکی می‌تواند ما را به زندگی امیدوارتر کند و روزنه‌های امید را به ما نشان دهد.

به گزارش ایسنا، مراسم‌ رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک شامگاه ششم مردادماه در خانه فرهنگ و هنر مانا برگزار شد.

مرضیه برومند، دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک در ابتدای این مراسم که به شیوه‌ای بسیار صمیمی و شاد برگزار شد، در سخنانی بیان کرد: من خیلی خوشحالم که این جمع را کنار هم می‌بینم و فکر می‌کنم که در این شرایط سخت و پرفشار که روز به روز تنگ‌تر و پرفشارتر می‌شود، چه چیزی می‌تواند ما را به زندگی امیدوار کند و هنوز روزنه‌های امید را به ما نشان دهد؛ به غیر از هنر و فرهنگ و تئاتر عروسکی. گاهی فکر می‌کنم ما در این شرایط سخت و بی‌پولی‌ها در حال انجام چه کاری هستیم و در نهایت به این نتیجه می‌رسم که ما بهترین و تنها کاری را که از دستمان برمی‌آید را انجام می‌دهیم که در آینده هم اثراتش برجای می‌ماند. بنا بر این نباید ناامید شویم، این روزها می‌گذرد و رو ما رو سفید خواهیم شد.

او درباره فعالیت دبیرخانه جشنواره توضیح داد: ما از شهریورماه سال گذشته فعالیت‌های این جشنواره را شروع کردیم. اعضای ستاد جشنواره همه هنرمند و نمایشگران عروسکی هستند و با این حوزه شناخت دارند و مانند یک خانواده در کنار هم کار کردند. ما سعی داشتیم در این سه دوره و همچین دوره‌های گذشته در ارتقا این هنر نقش داشته باشیم. امسال از کارها رضایت بالایی داشتیم که حاصل تلاش این دوستانی است که قبل از من نیز این جشنواره را به سختی برگزار می‌کردند. امسال کیفیت آثار خیلی بالا بود و به گفته ایرج طهماسب تعدادی از کارها غرورآفرین بودند. بچه‌های شهرستان‌ هم خیلی عالی بودند و اگر کاری در جشنواره نیامده است به خاطر ضعف کار نبوده بلکه به خاطر بالا بودن کیفیت دیگر آثار است.

دبیر این دوره جشنواره درباره مراسم افتتاحیه این جشنواره که «شادپیمایی» نام دارد، گفت: ما هر سال یک شادپیمایی داشتیم و تقریبا در دوره گذشته ۱۵ هزار نفر آمدند و حضور مردم و هنرمندان همراه با عروسک‌هایشان اتفاق بسیار خوبی بود. شادپیمایی این دوره در روز عید قربان برگزار می‌شود و خواهش می‌کنم همه گرم و مسئولانه در آن شرکت کنند و بگذارند مردم این مملکت یک‌ روز شاد باشند و بخندند و یک شادمانی همگانی داشته باشیم.

او درباره بخش بین‌الملل جشنواره نیز به طنز گفت: بچه‌های بخش بین‌الملل با هر گروهی صحبت می‌کردند، می‌گفتند نمی‌آییم و می‌ترسیدند اما جدا از شوخی امسال گروه‌های خوبی در جشنواره شرکت کرده‌اند و سعی کردیم کمتر از هر سال خرج کنیم. هر کدام از گروه‌ها با دستمزد ناچیز آمده‌اند و سفارتخانه‌ها همکاری زیادی با ما داشتند. در این دوره بهروز غریب‌پور هم در جشنواره با اجرای تئاتر عروسکی «خیام» کنار ماست. از داوران این دوره نیز تشکر می‌کنم که با ریزبینی آثار را در شهرستان‌های مختلف داوری کرده‌اند.

در قسمتی از این مراسم چند قطعه موسیقی توسط گروهی از هنرمندان به شیوه خاصی اجرا شد و سپس با مشارکت حاضران ترانه جشنواره خوانده شد.

مرضیه سرمشقی، طراح پوستر این دوره جشنواره، پیش از رونمایی از پوستر ضمن تشکر از مرضیه برومند بیان کرد: از رفعت هاشمی‌سی‌سخت تشکر می‌کنم و امیدوارم همه در کنار هم در این جشنواره اجراهای خوبی ببینیم و به هدف جشنواره که تمرین همکاری، خلاقیت، دوستی و صلح با انسان و طبیعت است برسیم.

سپس با حضور بهروز غریب‌پور و مرضیه برومند از پوستر این دوره جشنواره رونمایی و توسط هنرمندان امضا شد.

از هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم می‌توان از شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی و مهدی شفیعی، مدیر کل پیشین هنرهای نمایشی، ایرج طهماسب، بهرام شاه‌محمدلو، سعید اسدی، بهروز غریب‌پور، ناصر آویژه، رامین کهن، پیمان شریعتی، علیرضا شجاع‌نوری، مریم سعادت، علی فروتن، افسانه زمانی، هما جدی‌کار، آناهیتا غنی‌زاده، محمد عاقبتی، اتابک نادری، پیمان فاطمی، علی ابوالخیریان، مریم معینی، اردشیر صالح‌پور و ... نام برد.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران_مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار خواهد شد.

پوستر هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی

انتهای پیام

منبع: ایسنا