در حال بارگذاری ...
برگزاری کارگاهی با تمرکز بر اجرای عملی

تئاتر عروسکی و موسیقی همراه شدند

کارگاه "موسیقی فانتزی، موسیقی ملل در تئاتر عروسکی" با حضور وحید چهل‌امیرانی پنجشنبه ۹ بهمن ماه به‌صورت آنلاین برگزار ‌شد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک، در ابتدای این کارگاه وحید چهل‌امیرانی در مورد آشنایی با نت و الفبای موسیقی سخن گفت.

سپس نیلوفر فداکارموسوی به عنوان نوازنده و پیانیست آثار مطرحی در زمینه موسیقی فانتزی اجرا کرد تا مخاطبان حوزه تئاترعروسکی نیز با ریتم آشنا شوند.


در ادامه این آهنگساز تئاتر و پژوهشگر موسیقی، از ارکان موسیقی، ریتم و ملودی گفت و این که موسیقی می‌تواند چه فضاهایی را به تئاتر اضافه کند و معرفی شخصیت داشته باشد. 

چهل‌امیرانی سعی کرد ارتباط شنیداری هنرجویان کارگاه را با موسیقی برقرار کند و در این راستا درباره نوع شنیدن حسی و توصیفی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

کارگاه "موسیقی فانتزی، موسیقی ملل در تئاتر عروسکی" بیشتر بر فعالیت عملی تمرکز داشت و هر موسیقی که در مورد آن سخن گفته می‌شد همراه با اجرا بود. 

موسیقی فانتزی، موسیقی کودکانه، گام‌ها و اصلاحات موسیقی از موضوعات دیگری بود که دراین کارگاه مورد بحث قرار گرفت.

هم‌چنین فیلمی در مورد تاثیر ارتعاش موسیقی بر طبیعت و خود انسان و یک‌سری عکس پخش شد.

هنرجویان نیز در طول کارگاه سئوالاتی را مطرح کردند که به آن‌ها پاسخ داده شد.  

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک اسفندماه سال جاری با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و مدیریت اجرایی مهدی حاجیان برگزار خواهد شد.

 




نظرات کاربران