در حال بارگذاری ...

دعوت کودکان به جشن عروسک ها

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک، با هدف مشارکت بیشتر کودکان در این رویداد هنری، با انتشار فراخوانی، این گروه سنی را برای شرکت در بخش «کودک و مبارک» دعوت کرد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره تئاتر عروسکی تهران_ مبارک، متن این فراخوان به شرح زیر است:

«در سالی که گذشت همه‌گیری ویروس نامبارک کرونا نظم جهان را دگرگون کرد. رخدادی فراگیر که بسیاری از مناسبات معمول و ارتباطات بدیهی را دستخوش تغییرات اساسی کرد. جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک نیز از تبعات ناخوشایند این رخداد بی‌گزند نماند. از آنجا که به جهت صیانت از سلامت کودکان و نوجوانان عزیز امکان برگزاری بخش ویژه کودکان به صورت حضوری در این دوره از جشنواره میسر نیست، ستاد برگزاری جشنواره با رویکرد سهیم شدن این گروه تأثیرگذار و پراهمیت در جشنواره، بخش ویژه «کودک و مبارک» را با هدف  آشنایی بیشتر کودکان با نمایش‌های عروسکی ایرانی ، کمک به تقویت خلاقیت هنری کودکان و نوجوانان، ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه و شناخت بیشتر قصه¬های ایرانی، تقویت روحیه کار جمعی و‌ مشارکت در امر هنری گروهی، با محوریت اعضای خانواده برگزار می کند.

 

برای حضور در این مسابقه: کودکان و نوجوانان تا ۱2 سال می‌توانند با همکاری اعضای خانواده، عروسک «مبارک» را با استفاده از امکانات ساده و وسایل در دسترس ساخته و یک قطعه کوتاه نمایشی را با این عروسک اجرا و فیلم آن را برای حضور در این بخش ارسال کنند.

شرایط و ضوابط:

خلاقیت در انتخاب ابزار و مواد برای ساخت عروسک«مبارک» و بهره‌گیری از مواد موجود در منزل و نیز مواد غیر قابل استفاده از اولویت‌های انتخاب آثار این بخش خواهد بود.

همکاری خانوادگی با محوریت فرزندان خانواده مورد تاکید است.

قطعه نمایشی می‌بایست حداقل یک و حداکثر ۵ دقیقه باشد.

تصویربرداری می‌بایست توسط گوشی تلفن همراه و به صورت افقی انجام شود.

پیش از شروع قطعه نمایشی کودک یا نوجوان هنرمند خود را به صورت کامل معرفی کند.

رعایت عرف اجتماعی و فرهنگی در نحوه عرضه آثار الزامی است.

خانواده‌های محترم می‌توانند با مشارکت کودکان خود قطعه نمایش را بر مبنای قصه‌های کوتاه ایرانی انتخاب کنند.

به عروسک ها و قطعات نمایشی برگزیده جوایز ویژه¬ای اهدا خواهد شد.

عروسک‌های برتر در نمایشگاهی (حضوری یا مجازی) در ایام جشنواره به نمایش گذاشته خواهند شد.

متقاضیان برای شرکت در این مسابقه می‌بایست فایل تصویری با توضیحات بالا را حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه۱۳۹۹ به شماره 09353801982 ازطریق واتس اپ ارسال کنند.

تعاریف و توضیحات بیشتر به همراه تصاویر عروسک «مبارک» و ویدئوی کوتاه آموزشی در این زمینه برای آشنایی بیشتر کودکان و والدین محترم بر روی وب سایت جشنواره به نشانی Tehranmobarak.theater.ir و صفحه مجازی به نشانی Tehranmobarak.18th@ در دسترس است.

قطعات نمایشی برگزیده بر روی تارنما و صفحه مجازی جشنواره بارگذاری خواهد شد.

 

نشانی دبیرخانه جشنواره:

خیابان انقلاب، ضلع شرقی پارک دانشجو، خیابان رازی، کوچه مهبد، پلاک 10، طبقه دوم،

تلفن :66754696-021

نشانی تارنمای جشنواره: Tehranmobarak.theater.ir 

هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک با یاد زنده‌یاد گلزار محمدی، دبیر فقید این جشنواره و با دبیری اجرایی مهدی حاجیان دهم تا هفدهم اسفند سال جاری برگزار می‌شود.




نظرات کاربران