در حال بارگذاری ...
...

فهیمه عابدینی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

اجرای نمایش در فضای مجازی امتیازات خاص خودش را دارد/نام گلزار محمدی همواره در تاریخ تئاتر عروسکی پابرجا است

فهیمه عابدینی در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد:

اجرای نمایش در فضای مجازی امتیازات خاص خودش را دارد/نام گلزار محمدی همواره در تاریخ تئاتر عروسکی پابرجا است

عابدینی گفت:اجرای نمایش در فضای مجازی در حین برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی امتیازات خاصی مثل افزایش تعداد مخاطبان را دارد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک به نقل از ایران تئاتر، فهیمه عابدینی نویسنده و بازیگر تئاتر عروسکی درباره مضمون و فضای «نمایش رنگ حسرت» گفت:شیوه اجرایی نمایش مبتنی بر استفاده از عروسک‌های کاغذی و مقوایی است.طرحی فضای نمایش بر اساس تصویر سازی های چاپ سنگی که در عهده قاجاریه رواج داشته  انجام شده است. داستان نمایش در باره زنی است که به سراغ صندوقچه خانه اش می رود و آن را باز می کند و از درون صندوقچه خاطرات دوران نوجوانیش بیرون می آید. دراین خاطرات مادر و سایر زن‌های فامیل حضور دارند.

این فعال تئاتر عروسکی درباره تجربه اجرا در فضای مجازی تاکید کرد:مسئله جالب و جدیدی است و نقاط قوتی و ضعف‌هایی هم دارد.مهمترین ضعف چنین شیوه‌ای نبود حضور فیزیکال تماشاگر در سالن است و از انرژیش محروم می‌شویم.نکته مهم دیگر این شیوه مدت طولانی اجرای نمایش در فضای مجازی است و تعداد تماشاگران در تهران و شهرستان‌ها در مدت روزهای برگزاری برای دیدن نمایش جشنواره چند برابر می‌شود.

این نویسنده درباره اهمیت راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران افزود:اقدام مناسبی به خصوص در دوران کرونایی برای حفظ ارتباط مخاطبان با تئاتر است.

این کارگردان تئاتر در باره اهمیت و جایگاه زنده یاد گلزار محمدی در برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی تصریح کرد:نام ایشان به واسطه زحمات، فعالیت‌ها وحضور موثرشان در حوزه تئاتر عروسکی همیشه زنده و گرامی است.ایشان در زمان مدیریتشان در انجمن نمایشگران عروسکی هم کارهای نیکی انجام دادند.نامشان همواره در تاریخ عروسکی کشورمان پابرجا خواهد ماند.

 وی در باره اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی در دوران کرونایی گفت: کرونا شرایط خاصی را برای برگزاری جشنواره به وجود آورده است و اقدام مثبتی است.از طرفی شرایط کرونایی باعث شد که ما با حداقل افراد نمایشمان را برای اجرا آماده کنیم و این کار را سخت می‌کرد و در ضمن برای فیلمبرداری از نمایش،برای حضور در جشنواره باید شرایط خاصی در حوزه نورپردازی فراهم می‌کردیم و چون تکنیک اجرایی نمایش سایه‌های عجیب و غریبی را در صحنه ایجاد می‌کرد فیملبرداری و شیوه نورپردازی مناسب را دچار چالش می‌کرد.