در حال بارگذاری ...

برگزیدگان بخش «کودک و مبارک» معرفی شدند

نتایج نهایی بخش کودک و مبارک هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک اعلام شد.

به گزارش ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران - مبارک ، هیات انتخاب و داوری این بخش شامل میترا کریمخانی، مژده زکریاپور و زهرا مریدی برگزیدگان خود را به شرح زیر معرفی کردند: 

الف) اجراهای برگزیده

محمدرضا راسخ امین پنج ساله از تهران

گروه نمایشی یزد به سرپرستی محسن فتاحی از یزد

گروه نمایش «هه تاو» از سنندج

آراد ترابی هشت ساله از همدان

مهرسا توانگر هشت ساله از البرز

سارا و آرش عمرانی هفت ساله از شهر قدس

ب) ساخت عروسک

هیات داوران در این بخش بر اساس خلاقیت در ساخت عروسک و استفاده از مواد بازیافتی از افراد زیر تقدیر کردند:

سیده غزل نه ساله و کاوه کرمی پنج ساله از کرمانشاه

امیرعلی عبدالعلی¬زاده هشت ساله از تهران

مهیار عبدالله¬‌زاده نه ساله از ماکو

ج)عروسک‌گردانی و بازیگری:

 ترانه محمدی هشت ساله از تهران

مهراوه سادات هاشمی هفت ساله از تهران

مانترا خسرویانی از تهران

طاها موحد از یزد

لازم به توضیح است امسال به دلیل شرایط کرونایی موجود که سبب شد برخلاف

دوره‌های گذشته، پاتوق کودکان امکان برپایی نداشته باشد، ستاد برگزاری جشنواره بخش «کودک و مبارک» را طراحی کرد تا خلاء این ارتباط،  به نوعی جبران شود.

در همین زمینه زهرا مریدی توضیح داد: در این بخش تولید کارهای حرفه‌ای مد نظر نبود بلکه دنبال امکاناتی بودیم که به کمک آن بتوان در محیط خانه نمایشی را خلق کرد.

این بخش برای تشویق کودکان در زمینه ساخت عروسک بویژه با استفاده از مواد در دسترس و اجرای نمایش عروسکی ایجاد شد وطی آن از خانواده‌ها دعوت کردیم ویدیویی را از نمایش‌ تولیدی خود بفرستند.

او ادامه داد: خانواده‌های گوناگونی از سراسر کشور برای ما کار فرستادند و این خوشحال کننده بود ولی از طرف دیگر یکی از مشکلات این بخش ضعف کیفی ویدیوهای ارسالی بود که شاید ناشی از انتخاب زاویه نادرست دوربین باشد.

این نمایشگر عروسکی در عین حال افزود: در مجموع هم تعداد ویدیوها و هم تنوع آن بسیار فراتر از انتظار ما بود . بیشتر کارها حول و حوش نوروز و کرونا بود که نشان می‌داد بچه‌ها چقدر درگیر مسایل روز جامعه خود هستند.

مریدی اضافه کرد: جا دارد با برنامه‌ریزی برای این بخش، این گونه تولیدات به شکل حرفه‌ای‌تر و در مدت زمانی طولانی‌تر با خانواده‌ها پیگیری شود.

به گفته او، در مجموع ۵۵ اثر از ۱۴ شهر شامل شهرهای یزد، تهران ، مهریز، ماکو، کرج، شهرقدس، همدان،  رشت ، اصفهان شیروان، شهر کرد ، اهواز ، بندرعباس به جشنواره رسید. ضمن اینکه کوچک‌ترین شرکت‌کننده 4 ساله است و بزرگ‌ترین شرکت کننده 12 سال سن دارد.

لازم به توضیح است به دلیل شرایط کرونایی موجود و برای صیانت از سلامت افراد، جوایز این برگزیدگان از طرف جشنواره به نشانی ایشان ارسال خواهد شد.




نظرات کاربران