در حال بارگذاری ...

هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی شد.

هادی حجازی‌فر دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی شد
طی هم‌اندیشی مدیرکل هنرهای نمایشی با خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی ، هادی حجازی‌فر به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، طی هم‌اندیشی با هنرمندان .اساتید و خانواده انجمن صنفی نمایشگران عروسکی خانه تئاتر، با حکم کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک منصوب شد. در متن حکم انتصاب او آمده است:
«نمایش عروسکی، این هنر دیرینه پربها، همواره جایگاه ارجمندی در میان هنرهای ایران زمین داشته است، نمایش‌های سنتی عروسکی ایران مایه فخر و سرمایه ارزشمند فرهنگی این سامان است و خلاقیت‌های نوین و روزآمد نمایشگران جوان ایرانی با تازه‌ترین روش‌ها و شیوه‌های آفرینش هنری زبان‌زد جهانیان.
این گنجینه پربها شایسته تکریم است و توجهی بیش از پیش تا به بالندگی‌اش افزوده شود و از سوی دیگر جایگاه شایسته خود را در مواجهه با مخاطب در جریان استمرار اجراها بازیابد. در این راستا جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک به عنوان یکی از معتبرترین رویدادهای هنری منطقه فرصت مغتنمی است تا توان و همت نمایشگران ارجمند عروسکی، اساتید، پژوهشگران و صاحب‌نظران این عرصه را در راه اعتلای این گونه شریف و اثرگذار هنری به کار بندد.
نظر به تخصص، تجربه و دغدغه جنابعالی و با مشاوره‌ی خانواده نمایشگران عروسکی، به موجب این حکم به عنوان «دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایشی عروسکی تهران- مبارک» منصوب می‌شوید.
امید که در سایه الطاف پروردگار مهربان با بهره‌مندی از سرمایه‌های ارزشمند علمی و تجربی و مشاوره‌های سازنده اهالی شریف خانواده بزرگ نمایش عروسکی ایران و جذب حمایت‌ها و همراهی مادی و معنوی نهادهای فرهنگی مرتبط در برگزاری هرچه موفق‌تر این رویداد سربلند و پیروز باشید.»
هادی حجازی‌فر بازیگر و کارگردان تئاتر، تلویزیون و سینما، متولد سال 1355 است. او دارای مدرک کارشناسی در رشته عروسکی از دانشگاه تهران و همچنین کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس است. حجازی‌فر در عرصه تئاتر عروسکی با اجرای نمایش «دایره» عنوان اثر برگزیده را از جشنواره عروسکی دانشجویان کسب کرد. او سال 1385 نیز با نمایش «رومئو و ژولیت» موفق به دریافت جایزه نمایش برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک- یونیما شد. نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حجازی‌فر سال 1393 عنوان اثر برگزیده از جشنواره بین‌المللی عروسکی مبارک- یونیما را از آن خود کرد.




نظرات کاربران