در حال بارگذاری ...
...

اعضای دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک معرفی شدند

اعضای دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک معرفی شدند

امیر سلطان‌احمدی، میرآرش مصطفائی، سولماز عسگری، حسین نعیمی ذاکر، میترا کریم‌خانی و مرضیه سرمشقی به عنوان اعضای دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک معرفی شدند.

اعضای دبیرخانه بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، از افراد متخصص و باتجربه در زمینه‌های مختلف تئاتر و نمایش عروسکی تشکیل شده‌اند و مسئولیت برنامه‌ریزی و اجرای این جشنواره را بر عهده خواهند داشت.

سابقه فعالیت هنری هر یک از اعضای دبیرخانه جشنواره به شرح زیر است:

1. امیر سلطان‌احمدی، دبیر جشنواره

امیر سلطان‌احمدی، بازیگر تئاتر، نویسنده، کارگردان و عروسک‌گردان در زمینه نمایش‌های عروسکی است. او مدرک کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری خود را در سال ۱۳۸۳ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرده است. از جمله کارهای موفق او می‌توان به عروسک‌گردانی شخصیت «پسر عمه‌زا» در مجموعه «کلاه قرمزی» اشاره کرد.

2. میرآرش مصطفائی، جانشین دبیر جشنواره

میرآرش مصطفائی، فارغ‌التحصیل هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است. او سابقه چهار دوره مدیریت در ستاد جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک را دارد و در حال حاضر بازرس انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر است.

3. سولماز عسگری، مدیر اجرایی

سولماز عسگری فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۱ و با حضور در ستاد اجرایی جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان آغاز کرد. وی که فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی است، به بازیگری تئاتر و تلویزیون مشغول است و در کارنامه خود جوایز بازیگری جشنواره‌های کوتاه و ماه را دارد.

4. حسین نعیمی ذاکر ، مدیر ستاد

حسین نعیمی ذاکر، فعالیت حرفه‌ای در زمینه نمایش‏های عروسکی را از سال ۱۳۷۵ و در دوران تحصیل خود در رشته تئاتر در دانشگاه سوره آغاز کرد. او با ۲۸ سال سابقه در مجموعه‌های متعدد تلویزیونی و نمایشی از جمله «کلاه قرمزی» و فیلم سینمایی «شهر موش‌ها ۲»، تجربه‌های موفقی در اجرای نمایش‌های عروسکی دارد. او در سال ۱۳۹۱ به عنوان کاندید بهترین عروسک‌گردان در دومین جشنواره سیما برای عروسک‌گردانی در مجموعه عروسکی «مزرعه بی‌بی خانم» برگزیده شد. نعیمی ذاکر در حال حاضر مدیر هنری و گرافیست انتشارات لک‌لک است.

5. میترا کریم‌خانی، مدیر هماهنگی

میترا کریم‌خانی، فارغ‌التحصیل رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، از سال ۱۳۶۸ در زمینه کارگردانی، نویسندگی و عروسک‌گردانی نمایش‌های عروسکی فعال است. او کارگردانی و نویسندگی بیش از ده نمایش عروسکی را بر عهده داشته و از مؤسسان انجمن صنفی نمایشگران عروسکی است.

6. مرضیه سرمشقی، مدیر هنری

مرضیه سرمشقی، نمایشگر عروسکی، گرافیست و تصویرگر کتاب کودک، مدرک کارشناسی خود را در رشته نمایش عروسکی از دانشکده هنرهای زیبا و کارشناسی ارشد گرافیک را از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرده است. او طراح و سازنده عروسک‌های نمایشی در تئاتر و تلویزیون و همچنین مدیر هنری جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در چهار دوره متوالی بوده است.

این دبیرخانه با هدف برگزاری جشنواره‌ای منسجم و با کیفیت، فعالیت خود را آغاز کرده و آماده میزبانی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر نمایش عروسکی است.

درباره بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک

بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک 26 آذر تا 3 دی 1403 در تهران برگزار خواهد شد. این دوره‌ از جشنواره‌‌ بین‌‌المللی نمایش‌ عروسکی تهران-مبارک در بخش‌های نمایش‌های صحنه‌ای (مخاطب نوجوان و بزرگسال)، نمایش‌های صحنه‌ای (مخاطب خردسال و کودک)، نمایش‌های فضای باز، تئاتر ملل، فراگیر، نمایشنامه‌‌نویسی، بخش ۱۰۰ ثانیه‌ای (فضای مجازی)، اختراعات و دستاوردهای تکنیکی برگزار می‌شود. در جشنواره بیستم همچنین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی و انتقال تجربه، جلسات گفت‌وگو با محوریت نقد و بررسی و... برای علاقمندان به نمایش عروسکی برگزار می‌شود. این جشنواره با شعار #رویای_سفید_دوستی برگزار می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه‌های بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به پایگاه اینترنتی جشنواره نمایش عروسکی مراجعه کنید.