در حال بارگذاری ...

حضور مرضیه برومند در یکی از نمایش‌های جشنواره عروسکی

رامین کهن از حضور افتخاری مرضیه برومند و هنگامه مفید به عنوان صداپیشگان نمایش ˝موش تا موش˝ در جشنواره عروسکی تهران – مبارک خبر داد.

سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش موزیکال "موش تا موش" کاری از کمپانی تئاتر "سایه"، نوشته و کار رامین کهن در بخش صحنه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌رود. رامین کهن با ارائه توضیحاتی در مورد این نمایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "موش تا موش" ملودرام عشقی برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است.

او ادامه داد: این اثر نگاهی اسطوره‌ای به عشق و سفر دارد. در واقع نگاهی به فلسفه سفر در شرق و داستان‌های عاشقانه "خاله سوسکه"، "کی از همه قوی‌تر است" و "شیرین و فرهاد" دارد.

کهن با توضیح داستان این اثر اظهار کرد: هر شب در کوچه پس‌کوچه‌های شهر، آواز غمگین آقا موشه که عاشق و دلباخته است شنیده می‌شود، خاله موشه بی‌خبر از اینکه آواز غمناک در هجر او خوانده می‌شود هر شب ستاره‌ها را می‌شمارد و به زیبایی ماه خیره می‌شود تا اینکه گربه‌ای به شهر حمله می‌کند...

او عنوان کرد: برای شخصیت موش‌ها از تکنیک بن‌راکو استفاده کردیم که تکنیکی ژاپنی است؛ عروسک گربه، تن‌پوش است. چند عروسک هم داریم که عوامل طبیعی مثل باد، ابر و کوه هستند که برای طراحی‌شان از مینیاتور و نقوش نگارگری ایرانی استفاده کردیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به حضور افتخاری مرضیه برومند و هنگامه مفید در این نمایش خاطرنشان کرد: خانم مرضیه برومند و هنگامه مفید دو نفر از صداپیشگان افتخاری ما هستند. به نظرم این تفاوت نسل‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. حضور این دو هنرمند تجربه‌ای مفیدی برای من بود و بسیار آموختم. آنها بسیار دوستانه آمدند و همکاری کردند؛ حضور با انرژی و تجربه آنها ثابت کرد که تا چه اندازه می‌توانند در روند یک کار تاثیرگذار باشد.

کهن در مورد جشنواره عروسکی تهران مبارک نیز توضیح داد: یکی از اتفاق‌های بسیار خوب این دوره نگاه ویژه به تولید آثار کودک و نوجوان بود. تئاتر باید مفید باشد نه اینکه تولید شود تنها برای مصرف خودمان. شکل‌گیری چنین کارهایی برای جامع بسیار مفید و تاثیرگذار است؛ مخاطب آن مردم واقعی هستند و تنها تئاتری‌ها به تماشای آثار نمی‌نشینند.

او افزود: این جشنواره در دو دوره گذشته رنگ و بوی متفاوتی گرفته است؛ به واقع یک جشن است. گروه‌ها و هنرمندان گردهم‌آیی دارند و برگزارکنندگان هم با آنها همراه هستند و در تمام طول مسیر به گروه‌ها مشاوره می‌دهند. تنها نکته‌ای که همیشه به عنوان مساله وجود دارد فشار مالی است که هم برای برگزارکنندگان و هم هنرمندان وجود دارد.

گفتنی است؛ بازی‌دهندگان عروسک‌ها پرستو آریاکیا، سینا رستگاری، متین گودرزی، طناز جلوسی، الهام ایروانی، مهلا صفری و حمیدرضا گودرزی‌ هستند. مرضیه برومند، هنگامه مفید، الکا هدایت، امیرضا میرآقا و محمدرضا مالکی صداپیشگان این اثرند. همچنین مهدی قومورلو طراحی عروسک شخصیت موش و گربه، محمد صاحبی و مهنوش نراقی طراحی مکانیزم موش و گربه، منیر مولوی‌زاده طراحی شخصیت ابر کوه و خورشید، سینا ییلاق‌بیگی طراح دکور، نسرین خرمی طراح لباس، رامین کهن آهنگساز، ساسان یوسفی تنظیم، نسرین خنجری و رامین کهن اشعار، هانی حسینی و امیر عباسیان گروه گارگردانی دیگر عوامل اجرایی نمایش "موش تا موش" هستند.

 




نظرات کاربران