در حال بارگذاری ...
حاشیه‌ای بر روز چهارم جشنواره نمایش عروسکی

سفر تماشاگران با پرواز شماره 745 و میزبانی از سفرای هلند و لهستان

«پرواز شماره ۷۴۵» یکی از نمایش‌هایی بود که در روز پنجشنبه در دو سانس در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت و با استقبال خوبی روبه‌رو شد. در چهارمین روز جشنواره کنسول فرهنگی لهستان و کنسول فرهنگی هلند میهمان نمایش‌های جشنواره بودند.

به گزارش ستاد خبری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران –مبارک، در چهارمین روز از جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک تئاتر شهر و دیگر تالارهای هنری میزبان علاقه‌مندان اجراهای عروسکی بودند، در این روز به دلیل اینکه شاید بزرگترها کمتر درگیر مشغله‌های روزانه بودند افراد بیشتری برای دیدن برنامه‌ها به سالن‌ها آمده بودند.

اسپانیایی‌ها و هلندی‌ها در پرواز شماره 745
«پرواز شماره ۷۴۵» یکی از نمایش‌هایی بود که در روز چهارم در 2 سانس و ساعت‌های 18 و 20:15 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفت، داستان این نمایش درباره دختری است که در دوران جنگ از خانه پدری و از ایران مهاجرت کرده و حالا بعد از سی سال دوباره برمی‌گردد تا خانه پدری‌اش را بفروشد. این دختر در بازگشت به خانه پدری، مدام خاطراتی را از آن خانه و محله به یاد می‌آورد؛ قصه «پرواز شماره ۷۴۵» در واقع راجع به آدم‌ها و روابط انسانی‌شان با همدیگر است. این دختر در بازگشت به خانه پدری، متوجه می‌شود همه‌چیز تغییر کرده و دیگر هیچ‌چیز مانند سی سال پیش نیست. این کار ترکیب بازیگر –عروسک است؛ در همین راستا، وقتی دختر به خاطراتش برمی‌گردد برای بازگویی این خاطره‌ها از میکرو تئاتر استفاده می‌کند. یعنی تمام فلش‌بک‌ها با میکرو تئاتر روایت می‌شود. عروسک‌ها در ابعاد خیلی کوچک هستند و تماشاگران می‌توانند از طریق دوربین فیلم‌برداری و پروجکشن کار را ببینند.
در این اجرا که با استقبال خوبی از سوی مخاطبانش همراه بود نمایشگران اسپانیایی ، کنسول فرهنگی هلند و آزاده پورمختار نیز حضور داشتند.

روسیه با ادیسه به چهارسو آمد
نمایش «ادیسه» به کارگردانی الکسی للیاوسکی از کشور روسیه در این روز به روی صحنه رفت که این نمایش در دو نوبت و در ساعت‌های17:30 و 19:30 مخاطبان زیادی را به تالار چهارسو کشانده بود همچنین نمایش موش تا موش کاری از رامین کهن که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجراشده بود علاوه بر اینکه تمامی صندلی‌ها پر شده بودند بعضی از افراد بر روی زمین نشسته و نمایش را تماشا می‌کردند.

از نکات دیگر این روز از جشنواره حضور آلمانی‌ها و نوازندگان ترکی در سومین شب از پاتوق شبانه در تالار وحدت بود که با اجرای این گروه‌ها به پایان رسید.
برای گرفتن اخبار این دوره از جشنواره به سایت tehranmobarakfestival.com مراجعه فرمایید.
همچنین برای مشاهده و دریافت تصاویر اجراها می‌توانید به آدرس:  http://theater.ir/photo مراجعه فرمایید.

 




نظرات کاربران