گفتوگو با کارگردان نمایش «ازدواج پرماجرا» حسین ربیعی: میتوانستیم چهره اصلی مبارک را نشان دهیم کارگردان نمایش «ازدواج پرماجرا» میگوید عکسهایی از مبارک در دوران صفویه و قاجار موجود است که نشان میدهد صورت جذاب و شیرینی داشته است. اگر در تبلیغات جشنواره از ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «عقاب» ناصر آویژه: جشنواره نوزدهم عروسکی، منظم با ساختاری محترم و در حال رشد بود ناصر آویژه، نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی تهران-مبارک را جشنوارهای منظم، با ساختاری محترم و در حال رشد معرفی کرد.
در گفتوگو با کارگردان نمایش «تاریکی» مطرح شد غزاله عبادی: جای کارشناسان حوزه روانشناسی کودک برای داوری آثار خالی بود غزاله عبادی ترس و فوبیای خود از تاریکی را دلیل پرداختن به این موضوع در قالب نمایش دانست و درباره روند داوری جشنواره گفت جای افراد کارشناس و فعال در حوزه روانشناسی ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «آیتک» فاطمه برمال: تئاتر کاغذی در ایران شناختهشده نیست فاطمه برمال، نویسنده و کارگردان نمایش «آیتک» تکنیک پاپآپبوک یا تئاتر کاغذی را تکنیکی ناشناخته در ایران معرفی کرد که برگرفته از کتابهای سهبعدی است.
گفتوگو با کارگردان نمایش «۱۲ دقیقه» پرداختن به محیطزیست بر بستر نمایش تعاملی کارگردان نمایش «۱۲ دقیقه» با اشاره به اینکه تلاش کرده به اهمیت حفظ و مراقبت از محیطزیست و آموزش این رویکرد به کودکان بپردازد، گفت شیوه اجرای تعاملی جدا از آنکه ...
در گفتوگو با کارگردان «آخرین نوار کراپ و کراپ و کراپ» درنا کمالو: استفاده از عروسک در آثار نمایشی نیازمند دلیل و چرایی است درنا کمالو، کارگردان «آخرین نوار کراپ و کراپ و کراپ» گفت استفاده از عروسک نیازمند دلیل و چرایی است و بر اساس ایده اجرایی کارگردان و دراماتورژی متن از عروسک استفاده ...
گفتوگو با کارگردان «پیراهنی به نام جنگ» سرگل اسلامیان: کوشیدم روایتگر حضور نامأنوس زنان در فضایی خشن باشم سرگل اسلامیان، کارگردان «پیراهنی به نام جنگ» حضور نامأنوس زنان در فضای خشن و سخت جنگ را ایده شکلگیری این نمایش دانست.
گفتوگو با کارگردان نمایش «زندهبهگور» مریم ایرانمنش: عروسکها محرم راز هستند مریم ایرانمنش، کارگردان نمایش «زندهبهگور» با بیان اینکه عروسک پتانسیل زیادی برای بیان مباحث کلان بشری دارد، گفت عروسک محرم راز است و میتواند بیانکننده ...
گفتوگو با مرجان خورسند، کارگردان نمایش «سبز-آبی» چراغ بهدستانی که برای حفظ سایه میکوشند مرجان خورسند، کارگردان نمایش «سبز-آبی» که با انتخاب سوژهای از حماسهآفرینی و مظلومیت شهدای غواص با این اثر در بخش بزرگسال نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش ...
کارگردان نمایش «سومین روز تابستان» مطرح کرد محسن پورقاسمی: در میکروتئاتر، دوربین نماینده چشم مخاطب است محسن پورقاسمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سومین روز تابستان» با بیان اینکه در میکروتئاتر، دوربین بهعنوان نماینده چشم مخاطب عمل میکند، افزایش کمکهزینههای ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شوآف» کاوه مهدوی: کیفیت آثار در جشنواره عروسکی تهران-مبارک بسیار بالاست کاوه مهدوی که معتقد است کیفیت آثار در جشنواره نوزدهم نمایش عروسکی تهران-مبارک بسیار بالاست، میگوید اگر آثار حاضر در جشنواره در قالب یک بسته در پلتفرمها به نمایش ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک در قصههای خوب» سعیده دهقانینژاد: استقبال مخاطبان از جشنواره عروسکی تهران-مبارک کمنظیر است سعیده دهقانینژاد، نویسنده و کارگردان نمایش «مبارک در قصههای خوب» با اشاره به استقبال کمنظیر مخاطبان از جشنواره عروسکی تهران-مبارک، میگوید قصه این نمایش را از ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «یه تار سبیل» راضیه پاشایی: برای احیای آیینهای گذشته، نیازمند نوآوری هستیم کارگردان نمایش «یه تار سبیل» میگوید برای نمایش آیینهای گذشته ایران و احیای آنها نیازمند نوآوری و خلاقیت هستیم چراکه نسل امروز در دنیای مجازی با انواع نمایشها ...
در گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش «سگ و گرگ» مطرح شد محمد صمدی: در ساخت عروسک، به دنبال پیوند نگارگری و خلاقیت نمایشی بودهام محمد صمدی، نویسنده و کارگردان نمایش «سگ و گرگ» با اشاره به ویژگی عروسکهای این نمایش میگوید در ساخت آنها، به دنبال پیوند نگارگری و خلاقیت نمایشی بوده است.
یار همدل عروسکها به تماشای روایت عاشقانهای از غواصان شهید نشست مرضیه برومند: نمایش عروسکی عامل تعقل و تفکر است مرضیه برومند، بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش عروسکی عامل تعقل و تفکر است، بر لزوم تعریف دوبارهای از حریم تئاتر شهر بهمنظور برقراری و ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «شکارچی» لیلا بیگوند: حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از گروههای توانمند اتفاقات خوبی را رقم میزند نویسنده و کارگردان نمایش «شکارچی» با اشاره به اینکه در گونه نمایش خیابانی چندان که لازم و ضروری است، توجهی به نمایشنامه نمیشود گفت حمایت اداره کل هنرهای نمایشی از ...